About me

Back From The Holidays

Het heeft even geduurd, maar ik ben weer terug in bloggerland! Ik was een tijdje weg, omdat ik bijna twee weken heb genoten van mijn vakantie in Italië. In deze blog vertel ik jullie graag wat over mijn vakantie. Benieuwd waar ik ben geweest en hoe het was? Lees dan vooral verder!

Normaal gesproken ga ik niet veel verder dan de Benelux op vakantie. Deze zomervakantie kwam daar verandering in, omdat ik en mijn vriend de kans kregen om met mijn zus en haar vriend mee op vakantie te gaan. Met z’n vieren verbleven wij deze vakantie 11 dagen in Lido degli Scacchi. Deze kleine stad ligt in de provincie Ferrara en ligt direct aan de Adriatische Kust, dus binnen no time ben je op het strand. We hadden een shellbox (een soort chalet) op Camping Florenz. We hebben voor deze camping gekozen, omdat het een vrij goedkope camping was met een hoop voordelen. Zo was er een zwembad en lag het strand nog geen 100 meter van het huisje af. Op de camping was er een restaurant en een supermarkt, wat ook heel ideaal is. Ook mocht je 8 uur per dag gratis gebruik maken van de airco, wat zeker geen overbodige luxe was met gemiddelde temperaturen van 32°C.

Om 7:00 ‘s ochtends vertrokken we. We zijn de eerste dag tot Durach gereden, daar zijn we gestopt om te overnachten in een hotel. Die nacht kregen we meteen een heftige onweersbui op ons dak. De volgende dag vertrokken we weer om 9:00. Al gauw waren we in Oostenrijk, waar ik nog nooit geweest was. Het was echt prachtig om te zien!

In Italië hield het berglandschap ook nog lang aan. We hadden vanuit de auto dus continue een prachtig uitzicht!

Om 17:00 kwamen we eindelijk aan op Camping Florenz, waar we meteen het huisje in konden. Het was wel wat krap, maar dat maakte niet veel uit. We zaten eigenlijk heel de dag buiten.

Lido Degli Scacchi ligt best ver van de grote steden als Venetië, San Marino en Bologna. Wij zijn dus ook niet veel er op uit getrokken. Hoe hebben wij onze vakantie dan doorgebracht? Ik denk dat we 50% van de tijd op het strand lagen. Op het strand scheen de zon altijd. Ook was er altijd wind, waardoor de temperatuur prima te doen was. Het water had ook een vrij warme temperatuur, waardoor ik maar al te graag in de zee zwom. In de zee was een soort muur van stenen gebouwd, die de golven behoorlijk afbrak. Hierdoor kon je in de zee zwemmen, zonder al te veel golven.

Helaas was mijn flamingo float, waar ik in de vorige blog over vertelde, al na één dag kapot. Tot mijn grote verdriet moest het hoofd eraf, waardoor ik alleen nog maar een roze band over had. De flamingo float was niet de enige float die ik bij me had. Ook had ik een kleine Donut float bij me, die ik nog vlak voor de vakantie van www.shizzie.nl kreeg! Ideaal om mee in het zwembad of de zee mee te nemen. Op die manier kan je je drankje gewoon mee laten drijven, zodat het ook in het water binnen handbereik blijft.

Ik had maar liefst vier bikini’s mee. Ik kon op het strand dus lekker afwisselen! Het liefst droeg ik mijn bikini van Sapph met een tuniekje er overheen als ik naar het strand ging. Op het strand hield ik deze nog even aan totdat ik ging zwemmen. Ideaal wat mij betreft! De tuniek kun je hier vinden.

Ik bezocht graag het dorpje naast de camping. Hier stonden veel gekleurde huizen, waar ik opslag verliefd op was! Ook hadden ze hier een ijssalon, waar ze heerlijk ijs maakten. Ik heb dus behoorlijk wat ijsjes gegeten!

Al snel hebben we Comacchio bezocht, een stad vlakbij Lido Degli Scacchi. Deze stad leek net op een soort klein Venetië. Het leukste vond ik toch wel alle gekleurde huisjes en de kleine straatjes. Ik zou er zo willen wonen!

In Comacchio kwamen we niet alleen voor het oude stadsgedeelte, we kwamen hier ook om flamingo’s te bekijken! Comacchio heeft namelijk de meeste flamingo’s van Europa, wel 1400. Vanuit een gratis uitkijktoren konden we de flamingo’s niet goed zien, daarom besloten we om een boottocht te maken van 12 per persoon. Tijdens deze boottocht konden we de flamingo’s best dichtbij zien, dus dat was heel tof!

We konden het niet laten om Venetië te bezoeken. We gingen hier op maandag heen, omdat dit de meest rustige dag zou zijn. We hebben ervoor gekozen om door de binnenstraatjes te lopen, zodat we alles rustig konden bekijken. Af en toe gingen we ook weer terug naar de grote toeristische route, om wat bekende dingen te bekijken. En het was prachtig! Deze dag droeg ik mijn gepersonaliseerde armbandje van Clipzz.

Op een van de laatste dagen zijn ik en mijn vriend er om 5:15 uit gegaan om de zonsopgang te bekijken, dat was zo mooi! Ik denk dat dat wel het hoogtepunt van de vakantie was.

Ik zou nog wel even door kunnen gaan met schrijven over mijn vakantie, maar voor nu houd ik het even hierbij. Deze vakantie was zeker een van de leukste vakanties tot nu toe. Ik hoop volgend jaar weer naar Italië te kunnen gaan, omdat echt wel mijn favoriete land is. Ben jij wel eens in Italië geweest? Leave it in the comments!

Liefs.

11 Comment

1. Ik ga nu ook vertrekken nr Italië voor twee weken en het is idd een super leuk en mooi land! Ook echt super lekker ijs 🙂

2. Ik ben ooit een keer een dagje geweest. Klinkt raar, maar we waren op vakantie in Slovenië. Was erg leuk! Ik zou wel een keer op vakantie naar Italië willen.

Je foto’s zijn prachtig! Fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad.

3. Italië is zo’n prachtig land! Ik maakte een rondreis door het land een aantal jaar geleden. Ik wil zo graag nog eens terug, want er is zoveel dat ik nog niet gezien heb. En het eten, overheerlijk! Wat een mooie foto’s heb je genomen!

4. Je hebt genoten, wat fijn! En wat een heerlijke fotos, mooi!
    Ik vind Italië heerlijk! Hoop er volgend jaar met de vakantie ook weer naar toe te kunnen.