Review / Test

Cameralens Test

Ik ben een groot liefhebber van fotograferen. Helaas heb ik niet altijd tijd of zin om zo’n zware camera mee te zeulen als ik foto’s ga maken. Ik kwam er achter dat hiervoor een hele handige oplossing is: cameralensjes die je op je telefoon kunt zetten! In deze blog ga ik een aantal lenzen testen.

Ik heb een setje van drie camera lenzen: een macro lens, een fisheye lens en een wide angle lens. Hieronder vier verschillende foto’s (normaal, fisheye, wide angle en macro) om het verschil tussen de lenzen te laten zien.

img_0806
Normale foto
img_0807
Fisheye
img_0810
Wide Eye
img_0813
Macro

Het verschil tussen de lenzen is goed te zien. Bij de fisheye en de wide angle lens, zie je dat je last hebt van de lens. Helaas komen er wat zwarte randen op de foto, maar deze kun je wel gemakkelijk bijsnijden, zodat je ze niet meer ziet. De cameralenzen kun je gemakkelijk meenemen, omdat ze zo klein zijn. Elke lens heeft ook een beschermkapje, zodat de lenzen niet snel kapot gaan.
Als je de macro lens apart neemt, neemt deze close-up foto’s. Op de macrolens kun je ook de wide eye lens zetten, dan krijg je het wide eye effect.

jhh_8017

De lenzen zijn voor bijna alle telefoons geschikt. Je kunt de lenzen heel gemakkelijk op je telefoon zetten. De lens heeft aan de achterkant een kleine inham, zodat de lens de camera van je telefoon niet zal beschadigen.

jhh_8054

Met de fisheye lens maak je redelijk bolle foto’s. Zelf vind ik dit niet een hele interessante lens, omdat ik deze normaal gesproken ook nooit gebruik. De wide angle lens vind ik wel interessant. Vaak heb ik tijdens het fotograferen het probleem dat niet alles op een foto past. Met de wide angle lens kun je meer op de foto zetten dan normaal. Zelf vind ik dit leuk om te gebruiken bij mooie landschappen. De meest interessante lens vind ik de macro lens, waar je extreem close-up mee kan fotograferen. Zelf gebruik ik vaak een telelens op mijn Nikon camera, als ik close-up foto’s wil maken. Daarbij lukt het mij vaak niet om echt heel close-up te fotograferen. Met de macro lens kun je zo dichtbij, dat je alle details ziet. Hieronder een aantal foto’s die ik met de macrolens heb gemaakt.

img_0849

img_0852

img_0853

img_0854

Ik vind het heel bijzonder hoe dichtbij ik met zo’n kleine lens kan. Hou je ook van fotograferen? Dan zou ik zeker zo’n lenssetje aanschaffen! Mijn setje lenzen heb ik van Ditverzinjeniet.nl. Hier kun je het setje al voor 9,99 kopen op https://www.ditverzinjeniet.nl/kikkerland-cameralens-voor-smartphone-set-van-3. Wat vinden jullie van zo’n cameralens set? Leave it in the comments!

Liefs.