Uncategorized

Forever C9: 9 dagen alleen maar groenten en fruit

Zoals je al kon zien op mijn Instagram: sinds het nieuwe jaar ben ik een gezonder leven begonnen door een streng en gezond dieet. Ik heb daarom 9 dagen alleen maar groenten, fruit en aloe vera op. Benieuwd of ik het heb volgehouden en wat het mij heeft opgeleverd? Lees dan snel verder!

Forever C9

Ik ben een persoon die vrij makkelijk aankomt, waardoor ik niet altijd even tevreden ben over mijn gewicht en lichaam. Toen ik over de C9 van Forever hoorde, werd ik meteen enthousiast. Met dit strenge, maar gezonde dieet reinig je in 9 dagen heel je lichaam, waardoor onder andere je darmen weer helemaal in balans komen. Ook val je door dit dieet wat kilo’s af, doordat je veel minder calorieën eet dan normaal. Ook ik onderging de C9 en at 9 dagen lang alleen groenten en fruit, aloe vera, wat shakes en wat pillen. Op de onderstaande afbeeldingen zie je het rooster van dag 1 & 2 en dag 3-9. Daaronder lees je mijn ‘dagboek’ tijdens de C9. Let’s start!

Dag 1

In de ochtend had ik erg veel trek, het is echt even wennen om geen ‘normaal’ ontbijt te hebben. De eerste 120 ml Aloe Vera was goed te doen met JOOST aroma er doorheen, die ik toevallig ook van Forever had. Smaakte bijna zelfs lekker!

Hierna heb ik 45 minuten licht gesport en daarbij 400 kcal verbrandt. Toen heb ik de snack genomen, maar dat smaakt best vies. De shake als lunch proefde ook niet zo lekker, de proteïne smaak valt erg zwaar. De shake is erg vullend, dus ik had geen trek meer. Toen heb ik tomatensoep gemaakt met: wortel, ui, knoflook, tijm en tomaten. Rond 16.00 begon ik me erg slap voelen en het koud te krijgen. Ik heb toen maar een kopje soep genomen wat telt als 1 portie groente. Het was een flauw soepje zonder de maggi, maar ik ben nog nooit zo blij geweest met een kopje soep.

In avond heb ik eerst 100 gram bloemkool gegeten. Het was best weinig, dus heb ik erna nog een stronk witlof gegeten (mocht je oneindig eten op een dag). Totaal was dit een maaltijd van 34 kcal (what?!). Maar groenten is zonder aardappel en zout toch niet zo lekker…

De rest van de avond had ik veel honger, je voelt je leeg maar hebt nog wel energie. In de avond kreeg ik het ook langzaam koud, omdat je lichaam gaat vet gebruiken. Dus dat was wel een goed teken. In de nacht heb ik erg onrustig geslapen. Ik kon gewoon niet in slaap komen!

Dag 2

Ik was ‘s ochtends totaal niet moe, ondanks de korte nacht. Ik stond op met weinig hongergevoel, ik was eerder misselijk dan dat ik honger had. Uiteindelijk kreeg ik wel weer trek, maar na de Aloe Vera en een glas water was dat weer bijna weg. Ik raakte de glazen water en Aloe Vera al snel zat. In de middag heb ik een shake met 4 aardbeien en 75 gram frambozen geprobeerd. Maar helaas… dit is nog steeds geen succes. Ik houd niet van de proteïne smaak en die krijg je er met geen mogelijkheid uit.

Ik heb heel de dag door veel trek, maar nog best wat energie. Wel voelde ik me erg slap tijdens de spieroefeningen doen en de 30 minuten op de crosstrainer, het kost veel energie. In de avond heb ik weer 100 gram bloemkool en tomatensoep gegeten als avondeten. Mijn moeder had per ongeluk iets teveel bloemkool opgeschept, uiteindelijk heb ik dus maar de helft van de bloemkool van de onderstaande foto op. Helaas kreeg ik wel meer trek na de maaltijd dan ik er voor had.

In de nacht sliep ik weer erg onrustig. Ik droomde veel, was veel wakker en ik was totaal niet moe.

Dag 3

Ik werd wat vermoeid wakker, maar eenmaal uit bed ging het prima. Wel had ik een erg slap gevoel in lichaam. Het kost veel moeite om alles te doen. Ik koos ervoor om mijn fruit nu niet meer in de shake te mixen, omdat het er toch niet beter op werd. Ieks!

De shake in de ochtend maakte me wel erg misselijk, daarom mocht ik voortaan één keer per dag magere kwark als vervanging. Griekse yoghurt bleek ook veel proteïne te hebben, want dat moet je nu genoeg binnenkrijgen, dus koos ik daarvoor.  Wel miste ik hierdoor veel belangrijke voedingsstoffen. Als lunch had ik dus 250 gram Griekse yoghurt met 75 gram frambozen en 4 aardbeien en een schepje proteïne. In de avond mocht ik eindelijk mijn eerste ‘normale’ maaltijd. Ik at een aardappel, spinazie en 135 gram kipfilet. Als toetje mocht ik zelfs nog een peer. Daarna voelde ik me top. Ik had veel energie, dus ik heb meteen 30 getraind, waarbij ik 750 calorieën verbrandde.

In de avond was ik wel enigszins moe geworden door alle spieroefeningen die ik er nog bij heb gedaan. Gelukkig was dit de eerste nacht dat ik bijna in 1x doorsliep!

Dag 4

In de ochtend liet ik meer tijd tussen Aloe Vera met het glas water en de shake, toen ging het al een stuk beter. Door de dag heen heb ik wat spieroefeningen gedaan. Ik kwam de dag goed door. In de middag at ik weer Griekse yoghurt met wat fruit.

In de avond mocht ik mijn favoriete Mexicaanse bonen eten, ik heb hier nog nooit zo van genoten. En ik mocht nog best veel voor 600 calorieën! Ik werd langzaam steeds bewuster van wat je wel niet kan eten voor groenten, terwijl je nog steeds erg weinig calorieën verbrand. In de avond heb ik weer 30 minuten op de crosstrainer gestaan en 800 colorieën verbrand!

Dag 5

In de ochtend heb ik nieuwe soep gemaakt. Mijn ontbijt was dit keer Griekse yoghurt met fruit. Als tussendoortje heb ik tomatensoep met een appel genomen. Daarna moest ik 12:00 tot 17:00 werken achter de kassa. Dat ging goed, totdat mijn pauze erg laat was. Ik voelde mij licht in mijn hoofd, dus heb ik snel mijn shake gedronken toen ik eenmaal pauze had. In de avond heb ik weer Mexicaanse bonen gegeten, omdat dit normaal patatdag is (en de rest dus lekker patat zat te eten).

Ik begin steeds meer trek te krijgen in zoute dingen. Ik mis de zout over mijn eten heen (waar ik altijd veel te veel van gebruik). Ik krijg trek in zoutere maaltijden zoals patat en chips. In de avond heb ik eerst 30 minuten gesport waarbij ik 850 calorieën verbrandde. Daarna heb ik in de sauna gezeten, en wonder boven wonder stinkte mijn zweet niet! Ik rook zelfs nog mijn deodorant. Ik had heel de avond veel energie, het viel zelfs mijn vriend op die het lichtelijk irritant vond dat ik zo druk was, haha.

Dag 6

Ik ontbeet dit keer met Franse kwark, hier zit minder vet in en meer proteïne. Ook voegde ik wat lijnzaad toe, omdat dit ook goed schijnt te zijn voor je darmen.

Ik kwam de dag goed door. Ik had wel meer trek dan eerst. Dit keer kreeg ik zin in brood en appelmoes (ik ben een echte appelmoesliefhebber)… Ook kreeg ik meer zin in ongezonde dingen zoals pizza. Nog steeds mis ik vooral zout, zoet mis ik niet zo. In de avond had ik witlof met kipfilet en een aardappel op  en als toetje at ik nog een peer. De maaltijd was weer best veel. Ik zat dus goed gevuld, maar ik kreeg al snel lekkere trek…

Ik was dus langzaam ook best wel klaar met de C9! In de avond trainde ik weer op de crosstrainer waar ik dit keer 900 calorieën verbrande.

Dag 7

In de ochtend at ik weer Franse kwark met frambozen. Dit was de eerste dag dat ik weer naar school moest na de vakantie. Ik moest best veel flessen mee: een voor het water, een voor de soep en een voor de shake. Dat was best onhandig om allemaal mee te nemen. Ik nam een extra appel mee, want ik had 9:20-16:30 les.

In de avond at ik pasta met groenten en gehakt. En weer at ik een peer als toetje, want die vind ik erg lekker! Daarna heb ik 900 calorieën verband tijdens het sporten. Ik kreeg erg veel honger, waarschijnlijk omdat ik bijna net zoveel verbrand als ik eet (ongeveer 1000 calorieën per dag). De C9 werd steeds moeilijker op deze manier. Met honger ben ik naar bed gegaan.

Dag 8

Ik heb weer ontbeten met Franse kwark en frambozen. Na de niet al te lekkere “snack” heb ik wat buikspieroefeningen gedaan. Het is namelijk heel belangrijk dat je genoeg je spieren blijft trainen, omdat je anders spierweefsel zult verliezen.

 

Deze dag ben ik thuisgebleven, want ik had geen school. Dit ging dus een stuk beter dan gisteren. Wel begon ik het erg vervelend te vinden dat je belemmerd word in dingen doen met al die wachttijden enz. Zo moet er 30 minuten tussen de Aloe Vera en een pil zitten en moet er weer minimaal een halfuur tussen je snack en een supplement of wat eten zitten. Ik heb weer tomatensoep en appel extra gegeten bij de lunch omdat ik erg veel trek had. Ik werd al het vloeibare voedsel wel erg zat! In de avond heb ik weer mijn lievelingseten gegeten, dit keer weer chili concarne en een peer als toetje.

Ik was deze dag wel echt klaar met de C9. Ben blij als het over is! In de avond weer 30 minuten gesport en 900 calorieën verbrand, dus ging ik weer met honger naar bed.

Dag 9

In de ochtend at ik weer Franse kwark. Deze dag moest ik weer naar school van 9:30 tot 16:30. Rond 11-12 uur werd ik wat licht in mijn hoofd. Als lunch had ik een boterham met kipfilet, frambozensmoothie en een appel. Ik mocht namelijk eindelijk een lunch van 300 calorieën!

In de avond at ik een aardappel, spinazie en kipfilet. Als toetje at ik weer een peer. Daarna heb ik weer 30 minuten gesport en 900 calorieën verbrand. En toen zat de C9 er eindelijk op!

Conclusie

Dat ik meer energie kreeg, me gezonder voelde en zelfs ‘schoner’ werd was overduidelijk. Ook merkte ik dat mijn huid erg rustig was en ik dus geen puistjes meer had. Ook heb ik nog nooit zoveel energie gehad! Wel was het erg vervelend om telkens zoveel honger te hebben. Op de dagen na de C9 heb ik dus ook langzaam opgebouwd, zo ben ik niet meteen mijn gebruikelijke 3 boterhammen als lunch gaan eten. Wel heb ik op dag 12 patat gegeten, omdat dit de gebruikelijke patatdag was. Dat ging ik natuurlijk niet overslaan ;). Door de C9 ben ik zeker bewust geworden van wat je allemaal voor groente en fruit kan eten voor een laag aantal calorieën. Wel vond ik dat de C9 iets teveel gefocust was op calorieën, terwijl dingen als zout en suiker ook meetellen in je gezondheid.

Resultaten

En wat veel mensen natuurlijk zal interesseren: wat zijn de resultaten in cijfers? Ik heb mijzelf op het begin en op het eind gewogen en gemeten en dat scheelde best veel! Zo ben ik ongeveer 2 kilo afgevallen na 9 dagen. Alleen mijn borstomtrek is 1 cm gestegen door het trainen, maar dat vindt niemand erg ;).

Buik: 76 cm naar 71 cm = -5 cm
Taille: 71,5 cm naar 67,5 cm = -4 cm
Bovenbeen: 63 cm naar 61 cm = -2 cm
Kuit: 38 cm bleef 38 cm
Borst: 90 cm naar 91 cm = +1 cm
Heupen: 91 cm bleef 91 cm
Arm: 33 cm naar 32 cm = -1 cm

Ik zou de C9 zeker aanraden als jij een start wil maken naar een gezonder leven. Het geeft je een goed inzicht in wat voor mogelijkheden je allemaal hebt op gezond gebied. Ook helpt het dieet je met wat gewicht en centimeters te verliezen. Zeker een aanrader dus!

Zou jij de C9 willen uittesten? Leave it in the comments!

Liefs.

18 Comment

    1. Je wordt er zeker beter van! Dit dieet is vooral bedoeld om je lichaam te reinigen, niet per se om af te vallen. Door de aloe vera en de hoeveelheid groente en fruit, reinig je heel je lichaam waardoor je ook veel energie krijgt. Zo worden je darmen ook weer in balans gebracht, wat zeker mooi is meegenomen aangezien je darmen een heel belangrijk orgaan is. Ik merkte al snel dat mijn darmen weer in balans waren doordat mijn huid heel rustig werd (je darmen regelen onder andere je huid). Ik had toen helemaal geen puistjes of andere oneffenheden meer. Deze detox is dus zeker goed voor je lichaam, dat merkte ik aan alles!

    1. Het volhouden is ook nog wel lastig! Ik eet nu natuurlijk niet meer zoals tijdens het dieet, maar ik eet wel veel meer groenten en fruit en veel minder ongezonde tussendoortjes

    1. Daar ben ik normaal ook nooit zo van, maar voor mij was het nu wel leerzaam. En uiteraard houd ik een deel van het eetpatroon uit het dieet nog vast!

  1. Ik ben hier een groot fan van en doe het dan ook 2x per jaar. Heb net sinds gisteren mijn kuur er weer opzitten en voel me nu veel energieker en krijg langzaam mijn focus weer terug. Heel fijn programma, wel duur!

  2. Wat heb je al een groot resultaat in 9 dagen! Ik zou het niet vol kunnen houden. Ik eet sowieso al weinig groenten, dus dan blijven er weinig opties meer over als ik alleen nog groenten zou eten voor een week 😉

    1. Ik ben ook een groentehater. Ik lust heel veel soorten groenten niet. Mijn maaltijden waren dus ook niet heel gevarieerd, maar nog wel lekker! Ik heb gewoon alleen gegeten wat ik echt lekker vind 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *