About me Review / Test

Wat als je problemen hebt met je provider?

Meestal gaat de overstap naar een nieuwe provider goed, maar soms kan het ook wel eens mis gaan. De klantenservice wil je altijd te hulp staan, maar helpen zij nou echt wel zo goed? In deze blog vertel ik mijn ervaring met de klantenservice van Tele2!

Nieuwe iPhone

Zo’n anderhalf jaar geleden kocht ik een refurbished iPhone 6. Binnen een halfjaar ondervond ik ineens problemen met mijn bereik. Ofwel: ik kon nergens meer internetten, bellen of smsen. Werkelijk overal kreeg ik de melding ‘geen service’. Ik dacht dat dit aan mijn huidige provider lag, dus ging ik op zoek naar een nieuwe provider. Ik had veel goede verhalen gehoord over Tele2, dus besloot ik over te stappen naar Tele2. Zo gezegd, zo gedaan. Binnen enkele dagen had ik mijn simkaart in huis en een maand later mocht ik gebruik maken van mijn nieuwe abonnement.

Klantenservice telefoon Tele2

Nadat ik de stappen had gevolgd, had ik eindelijk weer bereik. Maar niet voor lang: binnen een paar dagen was mijn bereik weer erg slecht. Ik nam telefonisch contact op met Tele2, waarin ik mijn probleem uitlegde. Ik werd meteen geholpen, zo werd er meteen in het bestand uitgezocht of ik de stappen goed had gevolgd. Tele2 verzekerde mij dat de overstap van provider soms wat moeite kost en dat mijn bereik waarschijnlijk binnen enkele dagen volledig terug zou zijn. Ik werd vriendelijk verzocht om nog even geduld te hebben.

Contact via Twitter

Na enkele dagen was mijn bereik compleet weggevallen, alleen in sommige gebieden had ik nog bereik. Rondom mijn huis was dat helaas nooit het geval. Ik besloot om met Tele2 contact op te nemen via Twitter, om mijn probleem nogmaals uit te leggen. Binnen enkele minuten had ik meteen een reactie. Na wat onderzoek bleek dat mijn probleem niet aan de provider lag, maar aan de telefoon zelf. Tele2 vertelde mij dat de netwerkversterker in mijn telefoon waarschijnlijk kapot is, waardoor ik alleen dichtbij netwerkpalen bereik had. Zij raadden mij aan om contact op te zoeken bij te verkoper van de telefoon, omdat zij mij niet verder konden helpen.

Nieuwe telefoon?

Tele2 hield nog even contact met mij via Twitter, ze probeerden toch nog wat oplossingen te verzinnen. Zo vertelden zij dat een iPhone 6 binnen enkele dagen in de aanbieding zou komen voor een erg lage prijs. Deze kon je in één keer kopen of je kon de kosten verwerken in je abonnement. Maar… ik had al een abonnement bij Tele2. Kon ik die telefoon dan wel kopen zonder bijkomende kosten of problemen? ‘Geen probleem! Zonder extra kosten kun je je abonnement maandelijks wijzigen, zodat je de telefoon alsnog kunt aanschaffen.’ Er werd geen enkel probleem van gemaakt, wat ik erg waardeerde!

Klantenservice van Tele2

Uiteindelijk hielp de verkoper van de iPhone mij, dus had ik geen nieuwe telefoon meer nodig. Wel waardeerde ik de klantenservice van Tele2 enorm! Ze hielpen echt met het zoeken naar een oplossing en deden totaal niet moeilijk over een eventuele overstap van abonnement. Ik heb dus een erg goede ervaring met Tele2, waardoor ik voorlopig bij deze provider blijf.

Wat zijn jouw ervaringen met de klantenservice van jouw provider? Leave it in the comments!

Liefs.

 

Deze blog is geschreven voor een samenwerking, maar bevat wel mijn eerlijke mening over het desbetreffende bedrijf en/of product.

12 Comment

  1. Ik heb ervaring bij T mobile en ik hoor er veel slechte dingen over terwijl ik in die nou 12 jaar tijd dat ik bij T mobile zit nooit problemen heb gehad en als ik iets wilde weten of wijzigen hielpen ze me altijd goed

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *